תמר קרוון מציגה: מעיין פוגל, יוני צ׳צ׳יק, דיקלה לבסקי ו-VENDER בהנחות

|
מעיין פוגל, יוני צ'ציק, דיקלה לבסקי, תמר קרוון,

הצלמת והיזמית תמר קרוון מציגה סדרת פופ-אפ במרכז המסחרי גן העיר״ בתל אביב, בין התאריכים 6-8.03. קרוון תארח את המותגים: VENDER , Dikla Levsky, C’s cuffs. נועם שקד שוחחה עם מעיין פוגל ויוני צ׳צ׳יק על מותג הצמידים שלהם, עם Dikla Levsky על צעיפים והמעצבת של VENDER

תמר קרוון, צילום פרטי
תמר קרוון, צילום: פרטי

 

מאת: נועם שקד

 

מעיין פוגל ויוני צ׳צ׳יק, בעלי מותג הצמידים C's cuffs‎‏ על העבודה המשותפת ותהליך היצירה

צמידים ייחודיים המיוצרים בעבודת יד ומוטבע ידנית, בטכניקת ייצור ייחודית שפותחה על ידי צמד המעצבים. הצמידים מגיעים בצורות משושה ורובע, במגוון מידות ובגימורים של זהב 24 קראט, זהב אדום, כסף ופליז.

מעיין פוגל ויוני צ'צייק, מותג C's, צילום מירב בן לולו
מעיין פוגל ויוני צ׳צ׳יק, מותג C's. צילום: מירב בן לולו

כיצד נוצר החיבור בפאן האומנותי והעסקי בינכם?
״הכרנו בשנה האחרונה ללימודים במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר וסיימנו את לימודינו יחד. עבדנו יחד על פרוייקטי הגמר שלנו שם נעשה החיבור וההשלמה של שני העולמות שלנו. ידענו מהתחלה שאנחנו רוצים ליזום ולעשות פרויקטים באופן עצמאי, כלומר לפתח מוצרים ולמכור אותם, היה לנו חשוב לעבוד עם הידיים ורצינו לייצר בעצמנו. ממש אחרי שסיימנו קיבלנו הזדמנות לקבל חלל בגלריה גבירול במחיר מסובסד מהעריה וככה נפתח הסטודיו הראשון. היו לנו כמה פרויקטים בראש אבל הפרויקט הראשון  שהחלטנו לפתח היה C's. הרעיון היה לפתח את הצמידים מהתחלה עד הסוף משלב פיתוח הקונספט עד העיצוב הסופי ופיתוח שיטת היצור וכל מערך השיווק והרשתות החברתיות.
הרעיון היה לפתח שיטה שתעשה על ידינו בהקפדה מלאה בעבודת יד אבל עדין להצליח להגיע  למחיר נעים ונגיש יחסית לאובייקט כזה, כלומר לשלב בין עבודת יד לייצור תעשייתי. בעולם שלנו זה נקרא designer maker – מעצב שמייצר בעצמו את המוצרים של עצמו״.

קולקציית צמידים C's cuff, צילום נייל כהן (2)5
קולקציית צמידים C's cuff. צילום: ניל כהן

מה הביא אתכם לעשות את המעבר מעיצוב אדריכלות ומלאכה לעיצוב תכשיטים? האם זה תמיד בער בכם?
״לא עשינו ממש מעבר. שינינו למדנו עיצוב תעשייתי ואנחנו מתייחסים לפרויקט של סיז כמוצר ראשון של הסטודיו. כל אחד הגיע לסטודיו מהרקע ומהעולם שלו – יוני צ׳צ׳יק כעובד בסטודיו בוטיק לאדריכלות an+ מתל אביב, ואחיו הגדול אדריכל. מעין פוגל הגיע מעולם אומנות השחזור והמלאכה והוא בעל שם בעיקר בעולם הפסלים אחרי שעבד עם אמנים גדולים בארץ – אביו גם אדריכל. כך שהרקע והאהבה לאדריכלות ועיצוב הוא מבית, מה שבער בנו זה לעבוד עם הידיים ובאותו זמן מאד נמשכנו לעולם המתכות. כמו כן, האתגר היה לייצר פרויקט באופן עצמאי ולייצר לעצמנו עבודה בסטודיו החדש״.

האם תוכלו לספר מעט על טכניקת הייצור התעשייתית הייחודית של הצמידים?
״כמו שאמרנו הרעיון של השיטה היה לעמוד במחיר נגיש יחסית לפריט כזה בעבודת יד. הרעיון עובד על עקרונות קו הייצור הקלאסי. העיקרון הכללי הוא שעובדים על כמות מסויימת של צמידים ביחד – ״batch״ מה שמוריד את המחיר היחסי ליחידה בעבודה עליו, עקרון זה מתבסס על תחנות כשבכל תחנה ה״batch״ עובר תהליך נוסף בדרכו להתהוות, לאסופת צמידים גמורים ומנצנצים.
הצמידים כולם נעשים אצלנו בסטודיו בעבודת יד מהתחלה עד הסוף בעזרת כלים ומכונות שיעדנו בנינו והתאמנו במיוחד לפרויקט. התהליך היחיד שקורה מחוץ לסטודיו הוא הציפוי שלהם שנעשה בדרום העיר. שיטת הייצור כל הזמן הולכת ומשתפרת ולאחרונה התחלנו להכניס אליה גם עובדים שהוכשרו. העבודה כוללת עבודת ליטוש מרובה, חימום באש להרפיה של הפליז, חיתוך לצורה וכיפוף של הצמידים לצורתם הסופית בשני שלבים נפרדים״.

קולקציית צמידים C's cuff, צילום נייל כהן (1)
קולקציית צמידים C's cuff. צילום: ניל כהן

הצמידים מגיעים בצורות משושה ומרובע – האם יש כוונה לעצב צורות נוספות של צמידים, או שהמינימליזם והדיוק מכתיבים שתי צורות בסיסיות בלבד?
״הפרויקט נשען ומתכתב עם עולם העיצוב התעשייתי שלנו – המוטות שמהם אנחנו מכינים את הצמידים מגיעים בתעשייה בשני הפרופילים שאנחנו משתמשים בהם כסטנדרט בעוביים שונים, עד מאות קילו של גושי פליז בשתי הצורות שמשמשות למטרות שונות בתעשייה כי מכונות יודעות להתחבר אליהם בקלות. אנחנו הופכים אותם לצמידים – אנחנו חושבים שמה שעושה אותם כל כך נקיים וברורים לקהל זה הקשר הקטן הזה לעולם התעשייתי. היינו רוצים לייצר צורות פרופילים נוספות בעצמנו בהמשך ולפתח את הרעיון, אנחנו מאמינים שזה יקרה אבל בינתיים מאמינים בפשטות״.

האם עיצוב התכשיטים מתכתב עם מגמות בעולם האופנה – האם לדעתכם הקהל מאס בסגנון האופנה המוגזם והצעקני ובדרך לחזור למינימליזם? או שאתם מעצבים מה שיפה ונכון לטעמכם מבלי להיות מושפעים מ״רעשי רקע״?
״אנחנו מאד אוהבים את עולם האופנה ומקבלים ממנו המון השראה אבל זה לא העולם הטבעי שלנו ולכן לא ממש חיים לפיו. אנחנו מגיעים מעולם העיצוב והעקרונות בעולם הזה הרבה יותר נוקשים ופחות מונחי טרנדים כי הדברים אמורים להחזיק מעמד לשנים ארוכות ולכן אמורים לנסות להיות רלוונטיים להרבה זמן. זה עקרון קשוח בעולם שלנו ואנחנו משחקים על הגבול שלו הרבה עם פרויקטים נוספים. עולם ההשראות שלנו הוא בעיקר עולם העיצוב החל מריהוט אדריכלות וחלל ועד וואזות ומנורות. העקרונות של העולם הזה הם מה שמנחה אותנו והם הרבה יותר מאופקים מעולם האופנה. כמו כן, אנחנו מאד מאמינים בלעצב לעצמנו. זה עיקרון מנחה ואנחנו תמיד עם הצמידים עלינו וחיים עם האובייקטים שעיצבנו בבית. בהקשר של c's, אין ספק שהמינימליזם שלו הוא בשאיפה לענות למטרה הזאת ולהיות למשהו קלאסי וטבעי הכי שאפשר ושלא ימאס בזמן הקרוב, ולכן הצמיד כל כך מינימליסטי״.

קולקציית צמידים C's cuff, צילום נייל כהן (2)2
קולקציית צמידים C's cuff. צילום: ניל כהן

כיצד ניתן להגדיר את הלקוח/לקוחה של הצמידים שלכם מבחינת סגנון, סטייל?
״רובם אורבניים. אנשי מקצועות הקרייטיב המגיעים מעולם העיצוב והאופנה ומכל המגדרים. אבל סטייל הלקוחות הוא די מגוון וזה מה שמייחד את הצמידים. הם מתאימים להמון סוגים של אנשים ומגיעים במגוון גימורים, מזהב וזהב אדום וכסף במט או במבריק, וכמובן בשני עוביים. יש לכל מידה 21 ווריאציות. כך שכל אחד יכול להתאים לעצמו בדיוק את הצמיד שהכי מתאים לו ובלי להשתחצן, זה ישר מקפיץ את ההופעה הכוללת, בטח אם הולכים עם יותר מאחד״.

ומה בעתיד, האם ישנה כוונה להרחיב את המותג לתכשיטים נוספים, מעבר לצמידים?
״נכון לכרגע אין כוונה להרחיב את מבחר התכשיטים. מבחינתנו הם עונים על המבחר שצריך לצמיד. בהמשך השנה נשיק את הסטודיו שלנו לעיצוב ֿ שנקרא Us studio והכוונה היא לפתח את הסטודיו דווקא למוצרים שונים. יותר מעולם הריהוט ועיצוב הבית ולייצר עוד פרוייקטים מסחריים כמו המותג  c's ופריטים ייחודיים נוספים״.

מה טווח המחירים של הצמידים?
״טווח המחירים נע בין 280-710  שקל תלוי בעובי והציפוי. בחניות בארץ המחירים נמוכים ב-15% וביריד נציע הנחה של 25% וחתימה אישית במקום״.

קולקציית צמידים C's cuff, צילום נייל כהן (2)
קולקציית צמידים C's cuff. צילום: ניל כהן

היכן ניתן לרכוש את הצמידים שלא במסגרת ה"פופ אפ" שיתקיים בגן העיר בין התאריכים 6-8/3?
״תוכלו למצוא אותנו בבל וסו בשנקין, בקום איל פו בנמל וברחובות, בתמה בצפון העיר, בסאגה ואסופה בשוק הפשפשים. בקרוב יהיו חניות נוספות של קום איל פו בעיר״.

 

ראיון עם דיקלה לבסקי – מעצבת ובעלת מותג הצעיפים Dikla Levsky Luxury Scarves

מותג צעיפים יוקרתיים מבד משי המשלבים בעיצובם השראות מתרבויות פרימיטיביות ומודרניות ממזרח ומערב בצבעוניות עזה וכתב יד ייחודי. הצעיפים מיוצרים בעיר האילקית – קומו, הידועה באיכות הגבוהה של דפוס הטקסטיל שלה. הקולקציות משתתפות מדי שנה בתערוכת האופנה TRANOI במסגרת שבוע האופנה בפריז ונמכרות בבוטיקי יוקרה ברחבי העולם.

 

דיקלה לבסקי, צילום מיכאל טופיול (2)
דיקלה לבסקי. צילום: מיכאל

היכן למדת והתמחית בעיצוב טקסטיל והדפסים?
״למדתי והתמחיתי בשנקר, במחלקה לעיצוב טקסטיל. במהלך ארבע שנות הלימוד גיליתי את המשיכה שלי לצבע ולתחום ההדפס. נהניתי לשחק עם דוגמאות, צורות ומרקמים, לייצר דפוסים ולהתנסות עם מגוון חומרים. זהו עולם כה עשיר ומלא יופי״.

מאין מגיעה ההשראה לצבעוניות העזה ולהדפסים הייחודיים?
״ההשראה שלי מגיעה ממגוון תחומים. אני אוהבת להביט בטקסטילים עתיקים ובאומנות פרימיטיבית ונאיבית מרחבי העולם, את אלו אני מפגישה עם עיצוב וצבעים עכשוויים, ליצירת פריטים שגם מאזכרים את העבר וגם מאוד עדכניים. כל עיצוב של צעיף הוא כמו סיפור, כאשר הפרשנות היא בעיני המתבונן, ונובעת מעולמו הפנימי והרפרנסים התרבותיים שמדברים אליו. מבחינתי הצעיף הוא פריט אומנות ואספנות. באותה מידה שאפשר ללבוש אותו, אפשר גם לתלות על הקיר כפיסה של עיצוב/אמנות״.

Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (4) (1)
Dikla Levsky. צילום: מיכאל טופיול

Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (3) (1)
Dikla Levsky. צילום: מיכאל טופיול

האם תוכלי לשתף אותנו מעט בתהליך העבודה – החל משלב הסקיצה של עיצוב הבד ועד לעיצוב המוצר הסופי
״העבודה תמיד מתחילה ממחקר ויזואלי – אני אוספת השראות, דברים שמעניינים אותי, חומרים, צבעים… זהו לא תהליך לינארי ואין לו סוף או התחלה. במקביל אני מתחילה לערבב צבעים, ולצייר הרבה הרבה סקיצות. יש לי כיוון כללי ואוירה שאני מנסה ליצור אבל התוצאה הסופית היא תמיד לא ידועה וצריכה להפתיע. במיוחד אותי. במשך התהליך מתבררים לי הצבעים של העיצוב והתחביר שלו. זהו כמו פאזל שאני מרכיבה ולאט מתגלה לי. לאחר מכן אני סורקת את כל הסקיצות הידניות למחשב ובונה ומלטשת את העיצוב הסופי. גם פה זה תהליך שבנוי מניסוי וטעיה. בעיצוב הרבה פעמים אין נכון או לא נכון ויש איזה רגע שצריך לקחת החלטה ולהגיד- יש לי את זה.
בשנים האחרונות אני כבר לא מדפיסה בעצמי, אלא שולחת את העיצוב הסופי ליצרן שלי באיטליה. לפני כשלוש שנים יצאתי לסיור מחקרי באיטליה על מנת לבחור אפשרויות ייצור. היה לי חשוב לבחור בעצמי את הבד, איכות ההדפסה והגימור ולא פחות חשוב מכך – את האנשים איתם אני רוצה לעבוד. חשוב לי שהמוצר הסופי יעמוד בסטנדרטים הכי גבוהים, שמיישרים קו  עם מותגי יוקרה אחרים בעולם״.

Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (8) (1)
Dikla Levsky. צילום: מיכאל טופיול

Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (6) (1)Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (6) (1)
Dikla Levsky. צילום: מיכאל טופיול

האם ישנן תכניות להרחיב את המותג מעבר לצעיפים? האם יש תכנון למנף את ההצלחה גם לעיצוב בגדים?
״בשנים הבאות אני מבקשת להתמקד בתחום הזה של עיצוב צעיפים וקצת אקססוריז נלווים על מנת להתבסס כמותג מוביל ומוכר בתחום. בקולקציה הבאה שנמצאת בפיתוח אני חוזרת קצת גם לעולמות של קראפט ועבודה ידנית. בעוד כמה שנים אשמח לזלוג גם לתחומים אחרים. החלום שלי תמיד היה לעצב סגנון חיים – לתת חוויה של עולם שלם ללקוחות שלי״.

Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (10) (1)
Dikla Levsky. צילום: מיכאל טופיול

האם יש עוד מקום לחידוש בכל מה שקשור לעיצוב צעיפים, או שהחידוש או לאו דווקא בעיצוב אלא בהדפסים ועיצוב הטקסטיל?
״תמיד יש מקום לחידוש גם ברמת הפורמט והחומר שהרי זהו פריט אופנתי ויכול לגלם בתוכו מגמות עכשוויות של עיצוב וצבע. גם בצעיף המשי המרובע והקלאסי תמיד ניתן להפתיע. החידוש פה באמת יבוא בהדפס עצמו – בקומפוזיציה, בצבע ובמקצב. אין ספק שיש פה אתגר להתמודד עם מסגרת מוכרת כל כך. אבל זהו גם כל היופי״.

Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (12) (1)66
Dikla Levsky. צילום: מיכאל טופיול

Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (12) (1)
Dikla Levsky. צילום: מיכאל טופיול

האם גם בעונת קיץ ישנה דרישה מצד נשים ישראליות לצעיפים, אם כן מה הייחוד של קולקציית קיץ על פני קולקציית חורף?
בעונת הקיץ יש פחות דרישה מצד ישראליות לצעיפים. אני מנסה ללמד את הלקוחות שלי שזהו פריט על עונתי. בקיץ צעיף המשי נודד מן הצוואר אל אזורים אחרים. יש אינספור קשירות יפות של צעיפים על הראש – כטורבן, כמטפחת, שזור בשיער. קשור על תיק או כחגורה צבעונית למותניים. באמת שיש אינספור אפשרויות! יש המון סרטונים ביוטיוב המלמדים לקשור בדרכים שונות ולסגנן מראה בעזרת הפריט הייחודי הזה״.

Dikla Levsky צילום מיכאל טופיול (13) (1)665
Dikla Levsky. צילום: מיכאל טופיול

היכן ניתן לרכוש את הצעיפים ומה טווח המחירים שלהם?
את הצעיפים ואותי ניתן לפגוש פנים מול פנים בחנות הפופ אפ המהממת שאצרה תמר קרוון בגן העיר. אני (ומותגים מלהיבים אחרים) נהיה שם ברביעי-חמישי ושישי – 6-8.3 בין השעות 10:00-20:00. אביא איתי צעיפים מכל העונות ויהיו הנחות וטווח המכירים רחב: 240-1200 שקל.
תמיד אפשר גם להציץ בקולקציה ולרכוש אונליין ב-www.diklalevsky.com, או לתאם ביקור בסטודיו.

 

VENDER הינו מותג ביגוד ישראלי ייחודי המיוצר באיטליה וטורקיה

הקולקציה מורכבת מפריטים בעלי נזילות מגדרית, מעילים בגזרות אוברסייז, דנים אקולוגי, סווטשירטים בעלי אמירה וסריגים עדינים. כל ההדפסים על הפריטים הם מקוריים וכל הפריטים מיוצרים מבדים טבעיים וברי קיימא

ספרו מעט על המותג – כמה זמן קיים, מי עומד מאחוריו? מי אחראי על עיצוב הקולקציה? 
״המותג קיים קצת יותר משנתיים, והוא הוקם על ידי קבוצת מעצבים מולטי דיסיפלינרית שפועלת מתל אביב בשיתוף פעולה עם משרד ייצור ברומא, איטליה שאחראי על הפן הלוגיסטי של הייצור״.

האם מראש הבחירה הייתה להוציא את הייצור לחו"ל בשל עלויות גבוהות בארץ, או שנעשה תחילה ניסון לייצור בארץ? מה השיקולים שהביאו להוצאת הייצור לאיטליה ותורכיה?
״מכיוון שאנחנו מעצבים את כל ההדפסים בעצמנו, היה חשוב לנו למצוא פתרון שיעמוד באיכות שאנחנו מחפשים, הן מבחינת ההדפסה והן מבחינת איכות הבדים.
ניסיונות הייצור שעשינו בארץ לא עמדו בסטנדרטים שלנו וחיפשנו פתרונות הולמים יותר. בדקנו אופציות של ייצור במזרח אירופה וגם במזרח, אבל אז איטליה קראה לנו באיזשהו מובן. לפני קצת יותר משנה פנתה אלינו חברת אופנה איטלקית גדולה והציעה לנו לשתף פעולה. זה היה צעד מרגש ומדהים מבחינת האפשרויות החדשות שנפתחו בפנינו. הם בעצם פתחו לנו דלת להוציא לפועל את החלומות העיצובים שלנו מחוץ למגבלות של היצור המקומי. לעבוד עם מסורת ייצור איטלקית, עם הבנה בעיצוב ובאופנה שהיא בדי אן איי, מבחר הבדים המטורף, הטכניקה- הבנו שהגענו הביתה. היום יש בינינו שותפות עסקית שבתקווה תביא את המותג למחוזות חדשים ומרגשים״.

VENDER. צילום: גיא נחום לוי

 

מה מייחד את המותג, ומי קהל היעד שלו?
״קהל היעד של המותג די מגוון, אבל אנחנו חושבים שלרוב הלקוחות שלנו, יש קו מחבר דק שהוא איזו נגיעה לעולמות של עיצוב ואסתטיקה. אם מדובר באדריכלים, מעצבים, אמנים. יש לנו לקוחות מרחבי העולם, עם בסיס חזק ביפן, צפון אמריקה וקנדה. גברים ונשים. כשאנחנו מעצבים אנחנו חושבים על בן אדם, על פרסונה. המגדר או המיקום הגיאוגרפי הוא לא פונקציה בתהליך החשיבה והעיצוב. אנחנו מעצבים מאיזו תפיסה או הלך רוח וזה כיף לראות את זה עובר ללקוחות שלנו. אנחנו שמים המון דגש על פרטים, אם זה בתוויות, במיקום כיסים אסטרטגי או בפתרונות פרקטיים״.

WE ARE VENDER, צילום גיא נחום לוי (15)5
VENDER. צילום: גיא נחום לוי

WE ARE VENDER, צילום גיא נחום לוי (15)
VENDER. צילום: גיא נחום לוי

האם הבחירה לייצר את הפריטים מבדים טבעיים וברי קיימא היא חלק מאג'נדה רחבה יותר של בעלי המותג?
״חד משמעית. אנחנו מאמינים שיש לנו אחריות כפולה כמעצבי אופנה, גם כלפי הלקוח וגם כלפי העולם שאנחנו חיים בו. תעשיית הטקסטיל היא אחת התעשיות המזהמות והמנצלות ביותר. בכל בחירה שלנו אנחנו מוודאים שהספקים שלנו עומדים בתנאים נאותים. גם מבחינת תנאי העסקה וגם מבחינת תהליכי הייצור. כל פריטי הדנים שלנו מיוצרים בתהליך אקולוגי, שמשתמש במינימום מים בתהליך ובצבעים אקולוגיים. הסריגים שלנו מיוצרים מצמר מרינו בר קיימא, ואנחנו עובדים עם ספקי בדים בעלי תו תקן ומשתמשים בדד סטוק של בדים מתי שמתאפשר. זה אומנם מסבך אותנו הרבה פעמים (הרבה יותר קל להדפיס על פוליאסטר, או לייצר במפעלים זולים במזרח) אבל אנחנו מאמינים שייצור זול- בסוף עולה ביוקר. לסביבה, לחברה. אלו נושאים שחשובים לנו, ומקווים שחשובים גם ללקוחות שלנו״.

היכן ניתן למצוא את הפריטים?
״ניתן להשיג את הפריטים שלנו באתר האונליין של המותג www.wearevender.com ובחנויות נבחרות ביניהן בל וסו בשינקין, רזילי ושרה בראון״.

 

 

הפופ אפ יתקיים במרכז המסחרי גן העיר״ בתל אביב. בין התאריכים 6-8.03

 

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקדעיתונאית אופנה Efifo
האינסטגרם של נועם שקד: fashionbynoam

 

Efifo
מגזין אופנה של ישראל

מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
אינסטגרם: efifofashion
קבוצת האופנה והביוטי שלנו פתוחה לכולם: מגזין אופנה של ישראל

 

 

פורסם בקטגוריה כתבות אופנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובות פייסבוק